Egészségünkről, problémáinkról...

A fogyás és a vércukorszint kapcsolata

2020.12.27 14:41
A fogyás és a vércukorszint kapcsolata
A szervezet vércukorszintjét egy 2 púpú teveként lehet elképzelni, reggel magas, délben alacsony, és este ismét magas.
Reggel és este amikor a vércukorszintünk magas, olyan ételeket érdemes enni, amely hosszú ideig stabilan tartja a vércukorszintet. 
Sok cukor, szénhidrát még a sós ételekben is
Manapság rengeteg szénhidrátot és magas glikémiás indexű élelmiszert eszünk, melyek a vércukorszintet hirtelen rövid ideig megemelik, majd az újból leesik.
Ez egy ördögi kört generál, mert hiába eszünk újra, megint éhesek leszünk.

Vércukorszint változásai:

Amikor a vércukorszint megemelkedik, a szervezet inzulint termel, hogy ellensúlyozza, de egy idő után, amikor mindig olyat eszünk, amely emeli a vércukorszintet a szervezet már nem tud több inzulint termelni, és rezisztenssé válhat. Ekkor alakul ki az inzulinrezisztencia, amiről sok esetben nem is tud az illető, hiába vannak jelei. Innen már sajnos elérhetjük a 2-es típusú cukorbetegséget is, amely ma már népbetegség, és a gyerekeket, fiatal felnőtteket is érinti.
Ahhoz hogy ezt megelőzzük vagy visszafordítsuk, tudatosan kell táplálkoznunk. Ehhez meg kell érteni miért nem mindegy mikor mit eszünk.

Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak és ezáltal hosszabb ideig tartó teltségérzést okoznak.

Ezzel szemben az ételek magas GI-értéke gyorsan felszívódó szénhidrátokat jelez, melyek a vércukorszintet és az inzulinszintet egyaránt gyorsan megemelik.

A gyors emelkedést gyors vércukorszint esés követ, amely éhségérzet formájában nyilvánul meg.

Minél alacsonyabb egy élelmiszer glikémiás indexe, felszívódása során annál kevesebb glükózt juttat a szervezetbe, így annál egészségesebb az étel. A zsír raktározása is minimális szinten marad. Ilyen a legtöbb zöldség, natúr tejtermék, olajos magvak, árpa, zab, bulgur, rozs.

 

A vércukorszint változása a nap folyamán, a biológiai ritmusunk szerint:

A szervezet vércukorszintjét egy 2 púpú teveként lehet elképzelni, reggel magas, délben alacsony, és este ismét magas.
Reggel és este amikor a vércukorszintünk magas, olyan ételeket érdemes enni, amely hosszú ideig stabilan tartja a vércukorszintet. Ez magunktól is megoldható, csak nagyon időigényesen és gyakran költségesen állítható össze, szemben az LR Body Mission termékeivel, amit csak leemel az ember a polcról.
Délben, mivel alacsony a vércukorszint mehet a "normális" ebéd, akár desszerttel is, persze a kalóriára és változatos, tápanyagokban kiegyensúlyozott étkezésre azért figyelni kell, ha fogyás a cél! 
Az LR kutatói által kifejlesztett FIGU termékek olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek a vércukorszintet alacsonyan, ezáltal a hasnyálmirigy inzulintermelését zsírégető tartományban tartják. Tehát nem az agyban szüntetik meg az éhségérzetet. Ez az inzulindiéta a tartósan és hosszú távon eredményes diéták egyike a táplálkozástudományi kutatások alapján.
 
 

Glikémiás index:

Az alacsony glikémiás index (GI) skálán lévő ételek általában lassan és folyamatosan szabadítják fel a glükózt.

A magas glikémiás indexű ételek gyorsan felszabadítják a glükózt. Az alacsony GI-tartalmú ételek általában elősegítik a fogyást, míg a GI-skálán magas szintű ételek segítenek az edzés utáni energia-helyreállításban, vagy ellensúlyozzák a hipo- (vagy elégtelen) glikémiát. A hosszútávfutók inkább a magas glikémiás indexű ételeket részesítik előnyben, míg a cukorbetegség előtt vagy teljesen elfogyasztott embereknek alacsony GI-tartalmú ételekre kell koncentrálniuk.

Miért? Az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedők nem tudnak elegendő mennyiségű inzulint termelni, a 2-es típusú cukorbetegek pedig ellenállnak az inzulinnak. Mindkét típusú cukorbetegség esetén a magas GI-tartalmú ételek gyorsabb glükózfelszabadulása a vércukorszint emelkedéséhez vezet.

28 napos Figu Active diéta program profi csomag, Body Mission

Hogy függ ez össze a fogyással, hízással?

Az emelkedett vércukorszint rosszabb anyagcserét, hirtelen és gyakori éhségrohamokat eredményez, amely egyenes út a hízáshoz!

A GI egy számérték, mely a táplálékok besorolását jelenti egy 0-100 terjedő skálán, a vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján.

 

Alapanyagok vércukor emelő képessége (=glikémiás index, GI)
90-100%

szőlőcukor, kristálycukor, méz,
gabonapehely, kukoricapehely, rizspehely
torták, sütemények, édességek, kekszek, ropogtatnivaló
koktélok, cukrozott italok
krumplipüré, főtt burgonya

70-90%

fehérlisztből készült pékáru, fehérlisztből készült tészta
Abonett, kétszersült, puffasztott rizs
szőlő, görögdinnye

50-70%

zabpehely
kukorica, zöldborsó
főtt rizs
cukrozatlan gyümölcslevek (100%)
banán, ananász, sárgadinnye, mangó,

30-50%

teljes kiőrlésű gabonából készült termékek
árpa, bulgur, hajdina, köles, quinoa, barna rizs
tej, joghurt, kefir
gyümölcsök nagy része
durum tészta

30% alatti

gyümölcscukor, diabetikus méz
lencse, bab
korpás müzli, korpás keksz

15% alatti legtöbb zöldség: spárga, brokkoli, karfiol, zeller, uborka,
padlizsán, cukkini, paprika, paradicsom, retek, stb.

LR Figu Active Vital áfonyás müzli 450g

2020.12.01 13:28
Kolosztrum vagy föccstej
Colostrum és AZ IMMUNOGLOBULIN
A folyékony colostrum tartalmaz egy egészen különleges enzimet, a telomerázt, amelyet szakemberek az „örök élet enzimjének” is neveznek. Sejtosztódáskor védi a sejteket, meghosszabbítva ezzel élettartamukat. A colostrum az egyetlen ismert anyag, amely tartalmazza a telomeráz enzimet.
Ekcéma kezelése külsőleg, természetesen

Az Aloe Vera alkalmazása ekcéma esetén

Pitypang, gyermekláncfű az egészségünkért

A pitypang, vagy gyermekláncfű régóta használatos a népi, illetve a természetgyógyászat területén.

Az étkezési célokra is használt levele gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, így például béta-karotin, C-, B1- és B2-vitamin, kálium, vas, kalcium, magnézium, foszfor is van benne.